הורים בריאים – ילדים בריאים

הורים יקרים, הרי כולנו יודעים שלאכול בריא זה חשוב וחיוני למניעת מחלות, להרגשה טובה יותר, להגברת הריכוז והערנות, להקניית הרגלים טובים לחיים לילדנו אך האם אנו מיישמים?

כמאמנת אישית לתזונה ואורח חיים בריא וכאימא ל 3 ילדים שיניתי את כל הרגלי התזונה אצלי בבית ולכן אני מאמינה שכל אחד יכול לאמץ תזונה נבונה כאורח חיים בריא ולהנחיל הרגלי אכילה בריאים לילדנו בעזרת דוגמא אישית והתמדה. ע"י פעולות פשוטות ועקביות גם אתם תוכלו לחולל שינוי בביתכם ולהקנות לילדיכם הרגלים בריאים לחיים.

טיפים לתזונת ילדים

  • דוגמא אישית – מה שאת מבקשת מילדייך ראשית כל תעשי את. כלל בסיסי ביותר בחינוך ילדים בכלל ובחינוך לתזונה בריאה בפרט הוא לתת דוגמא אישית. ילדים מושפעים יותר ממה שהם רואים מאשר ממה שאומרים להם, לכן חשוב שהילדים יראו את ההורים אוכלים מזון בריא.
  • שבו לאכול עם ילדיכם. נסו לקיים כמה שניתן ארוחות משפחתיות. חשוב לזכור כי הילדים ניזונים ממה שההורים מכינים, לכן יש לדאוג שבבית יהיה אוכל בריא כל הזמן, ארוחות מסודרות הכוללות את כל אבות המזון. אל תרגילו אותם לאכול חטיפים וממתקים במקום ארוחה (גם אם זה הדבר היחידי שהם מסכימים לאכול).
  • דאגו לירקות חתוכים על השולחן ו/או סלט בכל ארוחה – אפשר גם לשתף את הילדים בהכנת הסלט ואז לשבח את הילד בזמן הארוחה על העזרה בהכנה. גורם לילד תחושת גאווה ויעורר את רצונו לאכול את הסלט שהיה שותף להכנתו.
  • הציעו פירות מקולפים וזמינים בין הארוחות. התרגלו לשאול "מה אתה מעדיף לאכול תפוז או תפוח?" ולא "אתה רוצה לאכול תפוז?" דאגו שיהיו בבית תמיד מבחר של פירות בהישג יד על צלחת או סלסלה. 
  • שימו על השולחן גם מאכלים שילדיכם אינם אוכלים והקפידו להציע טעימה. כך תחשפו אותם למזונות חדשים. אמרו להם שזה רק ניסיון קטן ושאם הם אינם אוהבים הם אינם חייבים לסיים. בנוסף, לבלוטות הטעם לוקח מספר ימים כדי להתרגל לטעמים חדשים. 
  • הימנעו מלהכניס אויבים הביתה – חטיפים וממתקים. במקום אפשר לדאוג לחטיפי בריאות למיניהם, פופקורן למיקרוגל (ללא חמאה), יוגורטים, ביגלה (עדיף מקמח מלא). אם הילד מבקש אפשר לתת לו מדי פעם מספר שקלים לקנות חטיף או ממתק בקיוסק עדיף על פני להחזיק חבילות ממתקים חסכוניות בבית.
  • הרבה סבלנות וסובלנות קבלה ותמיכה. ישנם ילדים שרגישים יותר מאחרים לטעמים ומרקמים. יתכן שאף באותה משפחה. אל תתייאשו, המשיכו להציע בעקביות אך בעדינות רבה. התוצאות יגיעו גם אם לאט.
  • הסבירו לילדיכם (בהתאם לגיל ולרמת ההבנה) את החשיבות של מזון בריא להתפתחותם התקינה.
  • בשום אופן לא להכריח כדי לא ליצור מתח ואנטי סביב הנושא. חשוב לא להפוך את הנושא לטעון ומעצבן, מצב שיכול לגרום לחיבור בין מזון שהוא צורך בסיסי יומיומי לבין עצבים, כוח, שליטה ומניפולציות רגשיות. נסו לא להפגין דאגה או כעס, לא להבטיח הבטחות או התניות הקשורות באוכל. הילד צריך להבין שאוכלים כדי להיות חזקים ובריאים ולא כדי לקבל פרס.
  • אל תכריחו את ילדיכם לסיים את הצלחת. לילדים יש מנגנון טבעי ובריא המשדר להם כמה הם צריכים לאכול. תנו לילד שליטה על כמות האוכל שהוא אוכל. אל דאגה, ילד רעב מבקש אוכל. הכרחת הילד לאכול משניאה עליו את המאכל.
  • לא להעביר ביקורת כדי לא ליצור דימוי גוף נמוך אלא חיזוקים חיוביים.

היו קשובים, פעלו ברגישות ובעיקר תהיו בשמחה!
בבית עם אוירה שמחה יותר קל להשפיע על הילדים.

iuiui